tisdag 12 januari 2010

Bort med Julen!

Så har ytterligare en arbetsdag gått.
Slutade halv tre idag men gick redan kvart över.
Inatt sov jag hela natten, somnade fort, minns inte ens att jag lagt huvudet på kudden.
Vaknade efter vad som kändes som några minuter av att väckarklockan ringde. Natten gick fort.

Dagen har gått snabbt. Jag rensade ut julen på min avdelning och i personalrummet. Jag har fått nog. Bort med skiten! Imorgon ska vi ha julgransplundring oxå.
Vem tar bort snön? Gör de nu! Den är kall.
Ääähmn jag beställer sommar nu tack!

Just de ja. Det blir inget pluggande för mig denna vår. Thank god!
Då det krockade med mkt annat på jobbet så valde jag att avstå. Nästan med glädje. Jag är inte mogen för att plugga. Kommer jag nånsin att bli det? Har inte pluggat på snart fyra år och jag känner mig fortfarande skoltrött. Finns det ingen lättare väg?

Nej nu är jag hemma. Skönt att sluta tidigt en dag i veckan, då kan man bara vara.
Jag ska ägna denna stund åt att kolla på TV under mitt täcke i soffan och försöka bli varm.
Jag önskar mig minst +25 grader!

Åh livet kommer att bli helt underbart när det blir varmt, torrt på marken och sol. Tror ni inte?

Hmm vad ska man äta till middag idag då?

TackOchHejLeverpastej!

2 kommentarer:

jojo sa...

vad vill du plugga?

Anncharlotte sa...

Nja just nu vill jag väl inte plugga nått. Men jag skulle plugga en kurs via jobbet, flerspråkiga barn i förskolan.