tisdag 26 januari 2010

Pengar rullar in som dom ska nu..

Det går bra nu.
Eller iaf ett par dagar fram. Lönen har ju en tendens att försvinna spårlöst... ?
Jag fattar inte hur jag kan va lika kass varje månad, att jag aldrig lär mig!?
Saldo på kontot nu: 2 kr.
Men imorgon kommer lönen som tur är. Fast då ska man betala alla jävla räkningar och sen så är det inte lika kul att kolla saldot igen.

Kollade på min lönespec idag och man blir liiiite bitter när man ser att 2009 så betalade jag 54.550 kr i skatt! Fatta vad jag skulle kunna ha gjort för dom pengarna? Och vart går dom pengarna? Om dom pengarna hade gått till bra saker som kanske bla barn som svälter i världen så skulle det kännas ok. Men det gör dem inte. Vart går pengarna egentligen?

Och jag har ont i halsen igen. Kanske inte var det bästa att gå utanför dörren, fryser gör jag oxå.

Nej nu ska jag sluta va bitter. På lördag är det fest! Då ska jag va frisk och på topp!

Sitter och tittar på Biggest Loser på femman. Ena killen sitter och berättar om hur detta program har förändrat hans liv, han har lärt sig att motionera och äta rätt... dom visar hur han tränar och samtidigt som han säger äta rätt så visar dom hur han trycker i sig en smörgås från Subway?? Asså I love subway men inte fan är det nyttigt med bröd och dressing???

Och just det jag är äckel päckel trött på den jävla tråksnön. GE MIG VÅR GE MIG VÄRME GE MIG SOL! Annars dör jag snart!

Herrå!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har fått min löööön! //Kossan