söndag 21 februari 2010

Om man inte är bakis på söndagen så måste man städa!... Tur att man oftast är bakis!

Då jag var tokbakis hela jävla dagen igår, så var det galet skönt att bara sätta på sig lite softa kläder och möta upp Linda på bussen och åka mot Malin för en nykter kväll framför TVn.
Vi kom in i Malins lilla varma mysiga lägenhet efter att ha färdats i världens snöoväder.
Malin som är som en snäll gammal mormor hade bakat både smulpaj, chokladmuffins och sockerkaka. Och vi drack te till detta. En riktig myskväll alltså.
Vi tittade på Melodifestivalen. (läs vad jag tyckte här) Finns ingen som är mer bitter än Malin som tyckte att alla var kassa rent av.
Efter Melodifestivalen så insåg vi att ingen av oss egentligen käkat middag och alla var sugna på nån slags mat. Så vi begav oss ut i snöovädret ner till gamla Sibylla numera Väsbygrillen för att handla hamburgare.
Gott var det. Sen mådde vi illa.
Kollade på film och snackade om allt mellan himmel och jord.

När klockan var efter ett så bestämde jag och Linda oss för att det var dax att bege sig hemåt. Ut i snöovädret igen. Pulsa sig mot bussen och sen pulsa sig igenom snön hem.

Var en perfekt Lördag utan alkohol. Att inte vara bakis idag känns underbart.

Har just nu en paus, håller nämligen på att städa klädkammaren och byrån. Fan vilken jävla röra det är. Och klädkammaren är så stökig att jag tror fan det är omöjligt att få den städad. Man har en massa kläder men aldrig nått att ha på sig. Så jag håller på och rensar ut saker som jag måste inse att jag faktiskt aldrig kommer att använda.
Har kört en tvätt och ska nu köra igång tvätt nummer 2.

Tänk när det blir färdigt, det kommer att vara helt underbart!
Nästa helg blire städning i resten av lägenheten då jag har haft en jävligt lång nere period då jag inte orkat nått utan bara låtit min lägenhet förfalla. Men nu är det ändring på det hoppas jag. Jag hoppas att krafterna är här för att stanna.

Nästa helg är det en fest som jag ser fram emot oxå, vi ska fira Jessica. Kommer bli skit kul.
Partey!

Nej nu ska jag återgå till klädkammaren!

Inga kommentarer: