söndag 28 februari 2010

Melodifestivalen del 4.

Igår firade vi Jessica. Det vart god mat, alkohol och Fjärde delfinalen av Mellot.

Bidrag 1. Sibel - Stop: Asså hennes ben såg läskigt smala ut, som två pinnar. Annars så tyckte jag väl att låten var helt okej, det var ju en fartig låt, men ändå inget som jag fastnade för.

Bidrag 2. Py Bäckman - Magisk stjärna: Asså seriösssst! Hur såg denna människa ut? Låten kunde man inte koncentrera sig på då denna kvinna stod på scenen och såg ut som nån slags Ozzy Osbourne. Nej, usch.

Bidrag 3. NEO - Human Frontier: Asså jag gillade typ detta. Asså kanske inte det bästa jag hört men jag tyckte faktiskt att det var bra. Men sen att han pratade om hur populär han är i Polen skiter väl vi i. Men han blir nog rätt känd i Sverige efter det här iaf.

Bidrag 4. Lovestoned - Thursdays: Boring boring boring, och föresten hade den vita killen klistrat fast håret på bröstet? Minns verkligen inte låten.

Bidrag 5. Anna Bergendahl - This is my life: Asså jag gillade denna brud redan när hon var med i Idol. Det är nått med hennes röst som jag gillar. Låten var bra oxå men som sagt jag vill ju ha fartiga låtar i melodifestivalen men låten var bra. Men vad hade hon på sig?? En vit klänning med typ volanger som gick till knäna och så svarta leggnings till det? Och sen ett par rosa converse?? Missmacth!

Bidrag 6. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar: Asså det känns konstigt att se en kvinna i snart 50 årsåldern hoppa runt på scenen iförd en liten guldklänning. Är inget fan av Pernilla Wahlgren överlag men asså om jag har såna ben i hennes ålder så blir jag fan lycklig! Låten var egentligen inte dålig, den var typisk melodifestivalen men det är svårt att gilla henne. Men låten var kanske lite väl förutsägbar..

Bidrag 7: Noll Disciplin - Idiot: Inget som föll mig i smaken alls. Varken pojkarna, deras frisyrer eller låten. Jag kanske har blivit för gammal vem vet.

Bidrag 8. Peter Jöback - Hollow: Asså fan vad gayig han har blivit. Och varför hade han förkorta byxor och konstiga strumpor ala Michael Jackson? Låten är som klippt och skuren för Jöback, men melodifestival... nej! Inte för mig.

Som sammanfattning tyckte jag väl att denna deltävling var helt ok.
Men som sammanfattning av alla deltävlingar så vill jag säga skandal nästan. Finns ingen låt som jag känner att jag dör för. Nån som jag verkligen hejar på.

Nästa vecka är det andra chansen och då hejar jag på Alcazar och Crusified Barbara. Ja jag hejar nog lite på Pauline oxå. Ni andra kan dra. Hej då.

Inga kommentarer: