söndag 21 februari 2010

Melodifestivalen del 3

Jag och Linda åkte hem till Malin igår och hennes hembakade för att titta på Melodifestivalen.

Denna deltävling var jag faktiskt ganska taggad för.

Bidrag 1. Alcazar - Highlights: Asså jag älskar ju Alcazar, dom har ju allt det där som jag tycker ska va i melodifestivalen. Dom är snygga, sjunger bra, dansar, visar både bröst och ben. Detta är ju fest, det är detta jag vill se och höra det är detta som jag kommer dansa till sena nätter/tidiga mornar. Jag tycker att dom skulle fått mest poäng och gått direkt till Globen, men då Sverige är jävla idioter så vart det andra chansen för dom.

Bidrag 2. Johannes Bah Kuhnke - Tonight: Asså jag minns inte, vi pratade oss igenom låten, men det säger väl det mesta? Inte alls bra alltså...

Bidrag 3. Elin Lanto - Doctor doctor: Asså det såg först ut som att detta skulle kunna bli skit bra, hon var ovanligt snygg, då hon egentligen inte är speciellt snygg. Men hennes outfit var bra lixom. Sen så var det lixom dans och sånt på scen precis som jag vill ha det, men det var nått som fattades, kändes lixom inte som att hon sjöng ut alls. Hennes röst höll inte alls för denna låt.

Bidrag 4. Erik Linder - Hur kanj ag tro på kärlek: Asså snark. Mer tänker jag inte säga.

Bidrag 5. Getty Domein - Yeba: Men va fan, är detta ett skämt? Varför skulle vi vilja se en svart karl hoppa runt på scenen i kostym och sjunga på ett sjukt främmande språk. Asså nu låter jag kanske hemsk. Belive me jag är allt annat än rasist men ärligt, detta var inte ok.

Bidrag 6: Timoteij - Kom: Asså varför i hela jävla helvetet röstade Sverige på dessa små tjejer? Jag kunde inte koncentrera mig på deras faktiskt jävligt trista låt då ena tjejen stod med ett jävla dragspel?? Asså det var inte så att hon spelade på det! Jävligt trist. Jag tyckte inte att dom skulle gått vidare alls faktiskt.

Bidrag 7. Darin - Youre out of my life: Jag hade väldiga förväntningar på Darin, men jag vart sjukt besviken när jag fick höra att han skulle köra en lugn låt. Whats up with that Darin? Och sen var det bara jag som tyckte att han lät lite konstig, inte alls sådär bra som jag faktiskt tycker att Darin kan vara? Var han förkyld eller? Jag tyckte faktiskt inte att han var så bra som jag hade hoppats. Jag hade tyckte att han skulle gå till andra chansen faktiskt. Men det blir ju aldrig som jag tycker och vill.

Bidrag 8. Crucified Barbara - heaven or hell: Asså jag gillade detta. Hon som sjöng hade en bra röst. Sen att dom kanske inte var så rockiga som dom vill att man ska tro är en annan sak. Jag tyckte faktiskt att låten var bra.

För att sammanfatta allt lite så tyckte jag nog att detta var den bästa deltävlingen hittills men fan vad många kassa bidrag det finns med. Skärpning.
Och jag undrar vilka jävla svennebananer som sitter och röster på skräpet! Sluta upp med dessa fasoner och rösta som jag vill!

Nästa vecka får vi se:
Anna Bergendahl - Vet inte vem detta är. Men jag har inga förhoppningar.
Pernilla Wahlgren - Ja jag är inget större fan men jag kan tänka mig att det kan va bra.
Lovestoned - Okänd grupp, iaf för mig, känns inte som att dom kommer ge mig nått jag vill ha.
Peter Jöback - Haha kan han inte bara dra till med nått riktigt bra, skulle vara så skoj.
Neo - Huh?
Py Bäckman - Kan man heta PY? Jag kommer inte att tycka om detta, det känner jag på mig.
Noll Disciplin - Asså dessa okända.. har inga förhoppningar på dom.
Sibel - Ja men henne kan jag tro på. Ge oss nått bra nu Sibel.

Nästa veckas delfinal kan bli helt ok. Fast jag är så jävla besviken på att inte Alcazar gick vidare så jag vet inte hur jag ska kunna gå vidare. Jag måste nog lämna Sverige!

2 kommentarer:

jojo sa...

va bra nu fick jag en liten uppdatering, väldigt roligt att du skrivit att du är allt annat än rasist haha. Cause you looooove black men :)
Anna Bergendahl nästa vecka var med i Idol förr året och ajg gillade henne skarpt, men med risk för att hon kan bli lite tråkig.

Anncharlotte sa...

Nej Johanna jag har kommit över "black men"- perioden. Men jag är inte rasist ändå.