söndag 7 februari 2010

Melodifestivalen del 1.

Jaha så har melodifestivalen dragit igång igen. Igår var omgång ett.
Vi satt taggade hemma hos Piffi.
Öppningsnumret med Charlotte Perelli, Nanne Grönwall och Sonja Alden var bra. Vi kom fram till att Sonja Alden inte passade in i denna trio och att dom borde haft Lena PH där istället.

Bidrag 1. Ola Svensson - Unstoppable. : Alla vet vi ju att jag äääälskar Ola. (vilket kan va väldigt otippat med så ere) MEN jag måste säga att låten var inte den bästa. Tyvärr. Hade mer förhoppningar på min kärlek än vad han gav. Men jag är fortfarande kär i dig Ola så du behöver inte va orolig :P

Bidrag 2. Jenny Silver - A place to stay. : Asså lägg av. Låten var kass, hon var ful allt var blä. Ja och så kom hon ju även sist? Men asså va var det för ful jävla body hon hade dragit på sig? Och varför var hennes hår tokplatt? Big no no för allt säger jag!

Bidrag 3. Linda Pritchard - Youre making me hot hot hot. : Ja denna låt var det iaf lite go i. Fula skor dock. Men väldigt fin färg på håret hade hon. Ja jag gillade nog denna låt faktiskt jag ser framför mig att man dansar till denna låt, och det är ju faktiskt melodifestivalen för mig.

Bidrag 4. Pain of Salvation - Road Salt, : ASSÅ VAA?? Var det bara vi som satt och trodde att låten skulle komma igång? Helt sjukt. Männen på bas och gitarr satt i mörkret i bakgrunden under hela låten. Man trodde lixom att hela bandet skulle va med på låten, men icke??
Kasst, pinsamt. Sångaren hade fina ögon men allt annat var skit, att dom gick med till andra chansen är lite utav ett skämt!

Bidrag 5. Anders Ekborg - The Saviour, : Jag gillar Anders Ekborg, skriker musikalartist om hela honom och låten. Kanske inte passar in som handen i handsken i melodifestivalen men han är ju härlig.

Bidrag 6. Jessica Andersson - I did it for love, : Asså jag hoppades på att hon skulle festa till det lite men nej hon kör en jävla lugn låt. Blä. Trist. Rökpaus. (Det säger allt)

Bidrag 7. Frispråkarn - Singel, : "Hey mitt namn är frispråkarn" börjar han låten med. Redan där var all respekt borta (om det ens fanns nån kvar när han valde artistnamnet Frispråkarn)
Han sjunger om att han är singel. Ja och det lär han förbli för han var pinsam, låten var pinsam, uppträdandet var pinsamt. PINSAMT!

Bidrag 8. Salem Al Fakir - Keep on Walking, : Asså jag är ju lite kär i Salem, han är ju så söt. Han är som ett barn känns det som. Enda låten som jag nog tyckte om. Sen feeeett plus att han skrivit låten själv.
Helt rätt att denna låt gick vidare.

Men sammanfattningen om Del 1 av Melodifestivalen tycker jag är att det var faktiskt ganska kasst. Eller väldigt kasst faktiskt.
Tacka vet jag Dolph Lundgren med sitt framträdande! Vilken man! Vad säger ni om att skicka honom till ESC i Norge?

Aja nästa vecka får vi iaf se:
Andra generationen + Dogge: Detta kan gå fetfel!
Andreas Johnsson: Kan va bra men kan lika bra va trist.
Anna Marie Espinosa: Kanske, kanske inte?
Eric Saade: Vem är det? I dont know..
Hanna Lindblad: Även här nån jag inte har nån koll på alls. Hon är musikalartist?
Kalle Moraeus & Orsa spelmän: Kan bara vara dåliga får jag en känsla av..
Highlights & MiSt: Dansband nej tack!
Pauline: Njaaeee...

Tror jag borde bojkotta Mellot nästa vecka. Det kommer förmodligen suga. Ja jag är bitter. JAG BLI JU FAN BITTER NÄR DET SUGER!!

Inga kommentarer: