söndag 14 februari 2010

Melodifestivalen del 2.

Satt hemma hos Jessica igår och tittade på Melidofestivalen med henne och underbara lilla Lukas. (Som egentligen ville att jag skulle leka med bilar på hans rum istället)

Och jag var egentligen inte speciellt taggad för denna deltävling men jag och Jessica gav det en chans iaf.

Bidrag 1. Eric Saade - Manboy : Väldigt söt pojke. Faktiskt helt ok låt oxå. Jag tyckte helt klart att han var den av dom bidragen som var med igår som skulle gå vidare till Globen, vilket han gjorde oxå.

Bidrag 2. Andra generationen och Dogge doggelito - Hippare Hoppare: Ja ni detta var ju inte alls bra tycker jag. Visst låten satte sig på huvudet men nej ändå. Men jag tyckte låten påminde mkt om Andra generationens bidrag vare 2008? Iaf den där kebab pizza.

Bidrag 3. Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut: SNARK! Asså jag tror att mina öron stängde av när hon började sjunga, för jag minns inte låten alls faktiskt. Och VAD HADE MÄNNISKA PÅ SIG FÖR SÄCK?? Nej herregud säger jag bara!

Bidrag 4. Highlights and MiSt - Come and get me now: Asså denna låt vare väl lite fart i men jag störde mig hela låten på att bruden hade nån slagt partyklänning med ett par beigha boots typ som såg ut som Jessicas tofflor. Sen var låten inte så bra för den delen heller.

Bidrag 5. Pauline - Sucker for love: Asså jag tycker hon är ball. Hennes röst påminner mkt om Amy Winehouse röst. Sen så tyckte jag låten var rätt ball, tyckte faktiskt att hon skulle gått med till andra chansen!

Bidrag 6. Andreas Johnsson - We can work it out: Asså det var ju en helt ok låt, fast faktiskt inget som jag direkt fastnade för. Jag tycker personligen att han skulle gått vidare till andra chansen istället för direkt till globen. Sen så tycker jag att skinnjackan var grön och snygg.

Bidrag 7. Kalle Moreaus & Orsa Spelmän - Underbart: Vilken söt liten gubbe, men nej inte heller denna låt var nått jag fastnade för.

Bidrag 8. Hanna Lindblad - Manipulated: Haha asså jag gillade denna låt. Tyckte hon skulle gå vidare till Globen. Sen var hon ju ball oxå. Sen dansades det på scenen för fullt och det gillar jag!
Synd Sverige. Inte ens andra chansen. Fy!

Som sammanfattning så tyckte jag att även denna deltväling av året mello var ganska kasst.
Jag ser faktiskt fram emot nästa veckas deltävling.

För nästa vecka får vi se:
Alcazar: Ååh detta måste ju bli bra! Tror stenhårt på dom!
Erik Linder: Who is this?
Crucified Barbara: Hahaha asså dessa har jag ingen aning om, men det kanske blir ballt.
Darin: Jaa heja heja heja ge oss nått bra nu Darin!!
Elin Lanto: Även denna dam tror jag på, kan bli braaaa!
Getty Domein: Vet inte, känns som han kommer ge oss nått lugnt, typ Soul.
Johannes Bah Kuhnke: ?? Har ingen aning om vem detta är heller.
Timoteij: Känns som att det kommer va lite country men jag har ingen aning om vilka dessa är..

Ser faktiskt fram emot nästa veckas delfinal. Tror det kommer att bli great!

Inga kommentarer: