söndag 15 november 2009

Söndag i soffan

Jag har knappt rört mig på hela jävla dagen. Soffan har vart min enda och min bästa vän idag. Och det ser inte ut att förändras sådär jätte mkt heller. Jag ska dra mig till Ica för att handla lite så jag kan göra middag, men sen lär de bli soffan resten av kvällen oxå. Kanske ska ta en promenad innan jag går till Ica, behöver frisk luft annars kommer jag inte kunna somna inatt.

Har lite ångest över att jag ska till jobbet imorgon, känns inte jätte kul att min enda tidiga dag är tisdag och då ska vi ha personalmöte så jag kommer inte från jobbet tidigt ändå. Trist. Men å andra sidan ska jag inte klaga för jag är ledig på fredag, jag tyckte att jag skulle behöva de så jag tog ledigt, har inga planer för fredagen, men de e även de som känns kanooon.

Jag ligger på latsidan med min träning, har ingen inspiration alls just nu. Så just nu står jag still i vikten går varken upp eller ner.
Men faktiskt så orkar jag inte bry mig så mkt heller, jag vill inte träna just nu och då tänker jag faktiskt inte göra det heller. Jag känner mig inte alls orolig för att min lust inte ska komma tillbaka. Kanske just därför jag inte bryr mig om att jag är kass just nu.
Jag vet att lusten kommer att komma tillbaka vet inte när bara. Skulle passa bra om den kom efter nyår så jag kan få bort all den goda julmaten som jag bara vill trycka i mig just nu.
Men när lusten kommer tillbaka då jävlar. Fram tills dess så tränar jag lite då och då när jag käner mig sugen. Vill inte känna mig tvingad.
Pratade med en på jobbet som är en riktig träningsmänniska och hon sa att de bara är bra att ha en svacka ibland.
Så sålänge jag inte går upp i vikt så är jag nöjd.
På onsdag har jag skrivit upp mig på afrikansk dans igen.. Så jag kommer även i slutet av denna vecka ha sjukt ont av träningvärk, men det är det värt för det var sjukt kul.
Men bara så ni vet så är jag inte inspirerad att gymma ihjäl mig just nu och då tänker jag inte göra det heller.
Jag väntar på lusten, man ska inte tvinga sig själv för då blir det motsatt effekt de är nått jag har lärt mig efter 23 år.

Nu ska jag ta en promenad sen förbi Ica sen hem och så ska jag laga hemmagjorda hamburgare.. Vart sjukt sugen på de redan igårkväll då dom i Twilight äter hamburgare nästan hela tiden.

Hoppas att ni oxå har en mysig söndag, för vad är söndagar till för om man inte får krypa upp i soffan och bara vara?

Inga kommentarer: