onsdag 23 juni 2010

Lill-Midsommar.

Denna onsdag var inte så jobbig som mina onsdagar brukar vara.
Solen har skinit och varit varm hela dagen så vi har bara varit ute hela dagen.
Började morgonen men att ta med några barn och gå och plocka blommor.
Sen fixade jag och några tilll midsommarstången. Den vart riktig fin, en flicka sa även: Det är nog världens finaste midsommarstång tror jag!
Sen satte vi upp midsommarstången ute på ängen och en mamma spelade tvärflöjt medans vi andra dansade och sjöng runt midsommarstången.

Sen var det dax för lunch, lax med färskpotatis och sås. Mycket gott.
Till mellanmål blev det jordgubbar och glass. Jävlans gott.

Dagen gick fortare än jag trodde och var snart på väg hemåt.
När jag satte mig på bussen i Väsby så ringde Jessica.
-Hej vad gör du? Jag är barnvakt åt Lukas syssling M. Jag har alltså två tvååringar här hemma och M har bajsat och vägrar låta mig byta.
Jag är Jessicas alldeles egna Nany911..
Åkte hem till Jessica och sa åt henne att vara bestämd och vips så fick hon byta Ms blöja.
Jessica bjöd på middag sen gick jag hem.

Nu ligger jag på min soffa och kollar på Coyote Ugly.

Imorgon efter jobbet ska jag åka och handla inför midsommar.
Sen blire hem och baka paj inför fredagen. Det blir annanaspaj. SKIT GOTT!

Inga kommentarer: