torsdag 24 juni 2010

The day before the parteey!

Dagen på jobbet gick galet fort. Fick sluta lite tidigare, så lycklig begav jag mig ifrån jobbet mot tåget.
Helt plötsligt känner jag att min fot fastnar i något, jag dyker plötsligt ner i marken. Har alltså snubblat på en kvistjävel som låg mitt i gångvägen. Klantarsle!
Det gör ont. Jag blir förbannad. Mina byxor är trasiga på knät.. mina bästa byxor!
Det kommer blod från knät. Det kommer blod från armbågen och det kommer blod från handen.
Jävla förbannade skit fan.
Jenny svarar inte i telefon, inte heller Jessica, Malin eller Linda. Jag vill bara ringa nån och berätta att det är jävligt synd om mig såhär dagen innan midsommar.
Träffar på en arbetskollega nere vid torpet, hon tyckte lite synd om mig.
Träffar vårat köksbiträde vid tåget hon skrattar åt mig och tycker att jag är som ett barn.

Till sist ringer Jenny upp mig, jag berättar att det har hänt en olycka men att inget är brutet. Jenny blir lite orolig men möte mig vid stationen med papper och vatten så jag kan tvätta min sår innan vi åker för att handla.

Första stoppet, systemet! Massa cider och en baginbox.
Sen in på coop och handla till maten imorgon och till att jag ska baka pajer.

Sen hem tvätta benet igen, ringa mamma så hon får tycka synd om mig, det gör hon. Tack mamma!
Sen somnade jag på soffan.
Vaknade efter en timme av att jenny ringt och vi skulle käka middag. Slänger på mig ett par brallor och haltar iväg till Jennys bil. Vi åker till Schneider och möter där upp Madde och Tanko och käkar middag.

Sen hem och vara effektiv.
Bakat två pajer, målat naglarna, tvättat benet och satt på kompress, tvättat en maskin tvätt.
Nu sitter jag här och tittar på tv och har två pajer i kylen som ser sjukt jävla goda ut. En ananaspaj och en jordgubbspaj. Hoppas dom är lika goda som dom ser ut och som dom luktar.
Det får vi se imorra.

Halv två i Malins föräldrars hus. Då blire lunch. Sen sol och bad. Sen lekar. Sen grilla. Sen fest!
Kommer bli asa toppen!
Hoppas på att jag kan gå när jag vaknar imorgon och att svullnaden har gått ner.

Nu ska jag hänga tvätten. Sen sova. Imorgon blir en lång och härlig dag!
Tjingelling!

Inga kommentarer: