torsdag 17 december 2009

Snö och julkänsla!

Kan säga att det var helt galet skönt att åka bil till jobbet.
Vad mkt snö det kan bli? Det är inte en chans i helvetet att de var såhär mkt snö förra året! Minns det inte iaf.
Vi höll våra småttingar inne idag, dom skulle förmodligen ha blåst bort annars eller så skulle vi fått leta efter barnen i snöhögar.

Men jag kunde inte hålla mig borta så när jag hade rast så gick jag ut och lekte lite i snön som ett barn medans Katti och Klara försökte gräva fram sina bilar.
Jag hade hur kul som helst.
-Klaraaaa ska jag göra en snöängel!!???
-Ja gör det du...
-OK!
Slänger mig i snön, slår huvudet i marken som gömde sig under snön, men jag lyckades göra en fin snöängel iaf.
- Klara jag känner mig som ett barn!
-Du ÄR ett barn..

Ok jag ska inte ljuga snö är underbart när man får leka i det.
Men när man inte har täckbrallor och såna kläder så är inte snö så kul.
Dagen på jobbet gick fort.
När jag skulle hem så gick såklart inte tågen som du ska.
-VA KOM DET SNÖ... I ÅR IGEN??
Konstigt det där.
Men jag var glad att jag inte skulle in mot stan, dom tågen var 1,5 timme sena och mitt tåg var faktiskt bara en kvart sent.
Och bussen i Väsby gick faktiskt i tid. Hallelulja!
Imorgon är det julbord på jobbet. Det ska bli gott.
Och så kommer tomten. :D
Idag när jag stod på jobbet och tittade ut genom fönstret på all snö så vällde den över mig.. JULKÄNSLAN! För första gången på flera år så kände jag julkänsla. En jävligt bra känsla faktiskt. Så nu ser jag verkligen fram emot julen.
Kommer bli UNDERBART!
Känner mig som ett litet barn!
Pratade med Jessica på vägen hem från jobbet, vi pratade om Uppesittarkvällen. Ser fram emot den. Hoppas detta är en tradition som håller i sig i flera år.
Nej nu ska jag ta ett varmt varmt bad. Fryser ihjäl annars.
Sen blir det middag och sen ser jag fram emot en kväll i soffan.
Snart helg!

Inga kommentarer: