onsdag 16 december 2009

Ingen vila ingen ro.

Upp till jobbet imorse, ville inte som vanligt. Men nån måste ju försörja familjen, och eftersom familjen endast består av mig så blir de ju jag som får jobba. Inte lätt det.

Det blåste snö i mitt ansikte, vilket jag verkligen hatar. Kan snön inte bara ligga på marken?
Tåget stod stilla mellan Häggvik och Sollentuna i tjugo minuter tack och lov så träffade jag på Erica så jag slapp sitta där ensam och glo.
Det var nån jävla mupp som satt längre fram på tåget och skrek: -Jag blir så jävlaaaa irriiiiiteraaad! Jävlaaaa idioteeer!
Han var ganska arg på att tåget stod stilla.
Jobbade fram till ett-tiden då åkte jag till Stadshuset i Solna för att gå på ett tråkigt Webbmöte. Fick gå tidigare från mötet för att hinna tillbaka till jobbet för personalmöte.
Aldrig får man åka hem.
När man äntligen fick bege sig ifrån jobbet så åkte jag och Klara förbi Stinsen för att hitta en julklapp för 50 kr som vi ska ha på jobbet. Det var ju lättare sagt än gjort.
Att jag var skit trött gjorde inte det hela lättare, stackars Klara som fick stå ut med mig.

Nu är jag äntligen hemma! Och nu ska jag ligga i min soffa tills det är dax att sova.

Nu är det bara en vecka kvar tills julledigheten! Thank you lord!

Inga kommentarer: