fredag 18 december 2009

Fan vad mätt jag är.

Idag har jag ätit. Känns faktiskt som att det är det enda jag gjort.
Fast när jag tänker efter så är det inte så. Jag åt ingen frukost. Sov hellre en stund till imorse.
Det var kallt ute imorse, konstigt, typ som att det vore vinter?

På jobbet idag har vi bara tagit det lugnt, det märks att alla väntar på julledigheten.
Tomten kom vid tiotiden. Haha så kul att se barnens reaktioner på tomten. Vissa gick fram och var nyfikna, vissa höll sig på avstånd och vissa började gråta och en vart heeelt förstörd och grät och skakade. Det är inte alltid lätt att va liten.
Sen åt vi julbord, sååå gott. Jansons mm.. Tredje julbordet för mig hittills då. Magen har växt fleeera cm. Nu är snart min säng (1.80) för liten. Tjockis.

Sen efter lunchen gick jag ut och gick. Kändes välbehövande efter lunchens frosseri. På med täckbrallor och varma kläder och ut i kylan, var jätte mkt sol så det var skönt.
Sen åt jag lite choklad på det.
Sen var det glass till mellanmål.
Sen hade jag medarbetarsamtal med chefen, jag snacka på utav helvete, fredag eftermiddag då är Anncharlotte garanterat trött och då går käften i ett. Jag tror inte hon uppfattade ens hälften. I en och en halv timme snackade jag en massa skit om allt och ingenting. Hon måste vart galet snurrig när jag gick därifrån.
Dax att försöka ta sig hemmåt, som tur var så kom ett tåg precis när jag kom upp på perrongen så jag slapp vänta. Det tåget jag tog var tjugo minuter sent och nästa tåg skulle gå om 35 minuter så jag hade verkligen tur.
När jag kom till Väsby så hann jag precis med en buss hemmåt. Det är way too kallt för att stå ute och vänta.
Gick förbi Ica.
Det vart kyckling och broccolipaj till middag, Gott. Nu har jag ätit lite extra choklad bara för att vara lite extra fet och god över julen. Man håller ju värmen bättre med lite extra hull? Eller?

Nu ska jag bege mig hem mot familjen Maxe/Pelkonen. Det blir en lugn fredag.
Nej fan nu fryser jag.



Och ja jag har svårt att bestämma mig för hur min blogg ska se ut...

1 kommentar:

linda sa...

Din blogg är fin nu! =)