måndag 14 december 2009

Julledigheten närmar sig sakta men säkert.

Ville gråta när väckarklockan ringde, inte bara för att jag var äckeltrött utan även för att det var måndagsMORGON. Går det att komma längre från helgen?
Uschabluscha!
Jag har verkligen ett stort behov att få vara lite ledig nu. En vecka kvar ungefär sen är jag ledig i 16 dagar i rad. Lovely!
Ser fram emot julen.
Dan före doppardagen blir det shopping på dagen sen på kvällen blir det uppesittarkväll hos Jessica, börjar bli lite utav en tradition att vi gör det.
Julafton hos föräldrarna.
Juldagen så blir det firande av Sara som fyller år på Julafton sen blir de Fabben.
Nyårsafton blir det middag och fest i Solna med Jenny som jag vet nu.
Känns som att det kommer bli mkt skoj.
I love Christmas.. Fast jag hatar vintern annars.

Idag har det snöat en massa. Asså jag tycker inte om snö för det är så jävla kallt, men jag har hellre snö än blask och uschligt väder.
Jag tycker om snö på julafton för jag tycker att det är så det ska va. Och så tycker jag att det är kul att åka pulka.
Men jag vill att det ska va sommar och varmt. Soooool!
Hoppas det blir sommar snabbt.

Usch nu är jag kissnödig, finns det nått värre än att va kissnödig? Det är ju så fruktansvärt trist att gå och kissa...

Imorgon är det Tisdag. Då är denna måndagen över och det är snäppet närmare både helgen och sen julledigheten.
Men vad händer i helgen då? Har inga planer, eller jag pratade lite med Nadia förra veckan och vi sa att vi kanske skulle ses men det har en tendens att inte bli av när vi ska ses, vi är ju föööör dåliga!

På onsdag är det vårat sista APT-möte. Och då ska det ju va lite festligt eller hur? Ja våran chef har fixat så vi ska ha tipspromenad som julavslutning, festligt eller hur?
Herreminfuckinggud vad min chef är trist ibland...
Men man får väl ge henne att hon iaf försöker.

Just det föresten Julbordet igår var toppen, kändes bra att få äta riktigt julbord efter att julbordet (om man ens kan kalla det för det) på båten sög getpung.
Jag börjar bli gammal för jag börjar verkligen uppskatta och tycka om att göra saker med familjen. Jag tycker att det är mysigt tom??
Detta måste ju va en varning för att man börjar bli till åren?
Men jag trivs verkligen med min familj och tycker om att umgås med dom. (I lagom doser såklart)
Men snacka om att jag åt igår, fanns inget stopp i mig, det var som att jag aldrig mer skulle få mat. Kan säga att jag förmodligen gick upp MINST 5 kilo.
Efter nyår blir det nya tag.
Tänkte gå ner 13 kilo nästa år. Lyckades jag med det detta år så ska jag lyckas med det även nästa år är tanken.

Nej nu ska jag sluta skriva. Nu blir det måndagsmys i soffan med mig själv. I like me.

Imorgon blir det jobb igen.

Inga kommentarer: