söndag 1 augusti 2010

Sista helgen på semestern...

Så var det söndag, denna helg har jag hunnit med en tripp fram och tillbaka till Karlstad och en utekväll i Väsby.

I fredagsmorse så försov jag mig lite, så vi kom iväg lite senare än väntat. Vi stannade vid Sveriges största godisbutk vid Enköping och sen stannade vi på Donken i Örebro, sen mot Karlstad. Vi skulle först åka ut mot ett ställe som heter Mölnbacka där Jills kille jobbar för att hämta nykeln till hans lägenhet, bara det att på våran karta fanns det två mölnbacka i närheten av varandra så vi åkte runt på konstiga ko-stigar i dom värmländska skogarna. Vilse!
Där virrade vi runt tills vi äntligen efter 1,5 tim hittade rätt.
Hämtade nyckeln åkte förbi systemet och handlade lite mat och sen till lägenheten där vi åt, fixade oss och spelade Förfestspelet och drack alkohol.
Sen var det dax att bege sig ut på stan. Vi hamnade på ett ganska mysigt ställe där vi drack lite cider kollade på massa roligt folk och dansade arslet av oss.
Men utanför Sthlm så stänger alla ställen kl två så festen var fort över och vi gick förbi BK sen såg vi ett galet slagsmål några killar och en polis kommer springandes från ingenstans tar tag i ena killen och skriker: Du är gripen för misshandel!
Sen tog vi en taxi hem till David och gick och la oss efter lite skitsnack.

Igår ville jag inte åka hem för vi fick veta att Ola skulle spela på ett ställe på kvällen. Olaaaaa!
Men då Jill och Jenny skulle jobba idag så åkte vi hem efter en lunch på en mysig uteservering i Karlstad.

Nästa gång vi ska åka bort så åker vi bort på lördagen.

Kom hem vid sjutiden, tog en snabbdusch, bytte om och sen hem till Jenny för att dricka lite vin med henne och Madde.
Det snackades en massa skit och vi skrattade en heldel.
Sen gick vi ner mot Hästen där vi även mötte upp Maddes kompis Linda.
Vi satt där och snackade skit, några killar i 20 års åldern dök helt plötsligt upp vid vårat bord och vi drev med dom att vi var 20 år och dom gick på de. Yes still young and faboulos... eller jävligt fulla och blåsta killar.

Sen vart det en snabbvisit förbi Magget. Där tappade vi bort den fulla Madde? Jag träffade på en as skum D. Men han var rätt söt.
Sen hem. Sova.

Idag ska jag försöka vara igång hela dagen så jag är as trött ikväll så jag måste sova tidigt. Imorgon back to work.
Känns helt ok, längtar lite tom. Har vart borta från mina små troll och Klara alldeles för länge nu.

1 kommentar:

Madde sa...

Haha! Jag var inte borta! :)