måndag 2 augusti 2010

Back to reality...

Jaha så har man arbetat sin första dag efter semestern då.

Var på väg mot jobbet då jag fick ett mess av Klara att jag inte behövde stressa för att de typ va lika mkt barn som personal på jobbet, gick då förbi Kondis och hälsade på Carro som jobbade en snabbis. Åkte till jobbet och var där kvart över nio istället för nio då jag trodde att jag började men jag började halv tio. Jaha så istället för att komma lite behagligt sent så kom jag obehagligt tidigt till jobbet... Äääh that sucks!
Mysigt att träffa dom söta små trollen igen fast de va inte många från min förskola men några fick jag träffa på iaf.

Annars var dagen rätt lugn. 20 barn 8 personal. Skickade hem Klara innan lunch. Orka stå och glo på varandra hela dagen?
Själv skulle jag stänga och kunde gå klockan 17 istället för 18 för då gick dom sista barnen.
Men dagen gick fort, jag höll mig sysselsatt med veckans tema våran kära chef bestämt att vi skulle ha under sommarveckorna.
Veckans tema är Hälsa. Fråga ett barn vad hälsa betyder.
"Det är när man säger hej till varandra"
Hur förklarar man hälsa för barnen? Hur får man in det på ett barns nivå?
"När man har bra hälsa är när man inte är hemma och sjuk utan kan leka med sina kompisar på förskolan... " Ööh ok?? Inte helt lätt.

Kom hem lagade lax, knullade i munnen.
Kollade på Shrek och nu ligger jag i soffan. Ska hänga tvätt är planen, sen sova.
Börjar halv sju imorrn.
- Välkommen tillbaka till verkligheten Anncharlotte, du kommer även att snart fylla 40 sen dö.

Inga kommentarer: