måndag 30 augusti 2010

Nejmenkulattmaninteärdumihuvudetiaf...

Så var måndagen snart avklarad. Efter jobbet mötte jag upp Jenny vi åkte hem till mig och hämtade min matta och lämnade in den på kemtvätten.. om två veckor kommer jag få den tillbaka.. suck det är lång tid. Det känns kallt i mitt vardagsrum utan mattan, som att nå saknas.
Sen käkade vi lite middag och sen åkte vi förbi Claudias där jag skulle hämta ut ett paket...
När jag beställer så brukar jag alltid beställa på faktura, denna gång hade jag gjort en miss och hade typ råkat sätta att jag skulle betala vid uthämtning.. 1000 kr! För er kanske inte det låter som en bautastor summa men för en stackars dagisfröken som jag som redan shoppat för mycket så är det mega mkt pengar... Fuck, men de va ju bara att le och se glad ut och betala.. Men neeeej detta hade jag verkligen inte inte inte råd med just nu. Ska bli spännande att se om jag överlever resten av månaden nu.
Kommer jag att ha råd att hämta ut min matta från kemtvätten om två veckor..? I dont think sooo... Undra hur länge dom kan hålla den som gisslan innan dom slänger skiten?

Klantarsle!

Annars är allt bra, veckan är snart över!

1 kommentar:

jojo sa...

jag hade ett par gardiner inne i ett år typ. så lat på sånt.