söndag 22 augusti 2010

Sådärsistadagenpåveckanbitter...

Jag tycker helt klart att det är söndag alldeles för ofta. Mer fredagar till folket tack!
Jag vet att jag kan verka lite bitter men det beror på att jag faktiskt är jävligt bitter just nu.
Orka läsa om nån som är bitter? LÄS INTE DÅ! Jag skriver inte för er jag skriver för mig! Sådeså!

Har precis duschat, ska snart krypa ner i min stora säng och vakna upp en måndag. Alldeles för många måndagar är det för den delen också. Är aldrig så långt till helgen som det är när man vaknar en måndag.

Längtar till på fredag. Då får jag lön och då ska jag förmodligen träffa min vän Pettson för några drinkar i stan. Det var sjukt längesen vi sågs nu så nu är det fan dax!
Lördag, vad säger ni, fest hos mig kanske? Alla är bjudna, nästan. Det va alldeles för längesen de var fest.
Ja jag vet att det är söndag idag och en hel vecka kvar tills helgen kommer men jag måste ha nått att längta efter för att överleva denna vecka som komma skall.
Och jag hatar inte mitt jobb jag älskar mitt jobb men jag är trött på att det inte händer nått nytt i mitt liv, mina vardagar ser likadana ut varje vecka, jag jobbar jag åker hem äter middag tittar på tv jag går och lägger mig samma sak varje dag, bla bla bla. BLÄ!

I fredags var det två pojkar på jobbet som höll på tjaffsa och bråka med mig på jobbet. Efter ett tag ser jag hur dom sitter och viskar vid en buske sen så kommer den fyra åriga pojken fram till mig och den femåriga pojken sitter kvar och skrattar. Pojken fyra år säger lite skrämt: "Anncharlotte visst är inte du en pirat? **** säger att du är det."
Jag: "Nej jag är tyvärr ingen pirat bara en tråkig vanlig gammal dagisfröken. **** bara skojar med dig."
Pojken fyra år kommer närmare och ger mig en kram: "Jag visste att du inte var en pirat.."
Som att jag hade suttit och låtsas vara en dagisfröken i flera år om jag vore en pirat.?
Det är såna här saker som gör att jag älskar mitt jobb, barnens fantasi!

Nej men just de nu kom jag på vad det var jag skulle göra. SOVA!

Inga kommentarer: