torsdag 2 september 2010

Veckans tistel!

Måste bara få skriva av mig om en sak som hände igår när vi var på utflykt med barnen.

Då det var mkt barn och vi hade sex stycken vagnar så var vi tvungna att dela upp oss för att komma på bussar och sånt.

Jag och två kollegor stod med 23 stycken barn och tre stycken barnvagnar vid solna c igår och väntade på en buss i en kvart i regnet.
En kvinna med barnvagn var där när vi kom så för att komma på bussen så vek vi ihop två vagnar.
Meeen precis när vi ska gå på bussen så kommer en annan jävla kärring och tränger sig förbi med sin barnvagn före oss på bussen??? Asså seriöst! Jag skriker då: Kösystem är inget som ska funka eller???!!!??? Meeen kärringjäveln bara tittar på mig och trycker sig på bussen.
Vart så jävla sugen på att ta tag henne i håret och dra ut henne ur bussen igen. Där stod vi i regnet med 23 stycken trötta barn och kom inte med bussen för att vissa mammor tycker att dom har mer rätt än andra att åka buss. Hennes jävla unge låg ju tom i vagnen den hade nog inte lidit så mycket av att vänta på nästa buss..
Tänk när hennes jävla unge börjar på dagis och ska iväg på utflykt om nån gör så då?
Är så trött på såna här mammor som tycker att dom har ju fött barn så då är dom bättre än alla andra. Men det krävs mer än att föda en unge för att va en mamma.

Tur att vi har några mammor på jobbet som är guld värda!

Jag ger denna kvinna veckans tistel och hoppas hon får ett misserabelt liv och att nästa gång hon gör nått sånt här så får hon en smäll på käften! (Jag är för feg för sånt..)

Inga kommentarer: