lördag 17 oktober 2009

Kläder?

Nu sitter jag här, nästan färdig fixad. Iaf sminket och håret. Kläder? Jag haaar inget att ha på mig.
Kan man gå naken?
Detta är verkligen ett återkommande problem som jag vet att inte bara jag lider av.
Men just nu känns de som att de verkligen är värre för mig än för alla andra.
Jaha svart vanlig tubklänning.. används fööör flitigt av mig. Funkar verkligen ALLTID den lilla svarta? Känns inte riktigt så va?
Men what to wear?
Känner mig uppsvälld och tjock i allt. "Men gör nått åt att du är fet då" tänker säkert många, "sluta gnäll om de."
Ja de må låta lätt. Men de är inte lätt. Jag har gått ner 13 kilo.. de e en bit på vägen men långt ifrån att jag är nöjd. Men kommer jag då nånsin bli nöjd?
Jag tror att livet blir lättare om man har en smal kropp, men blir det de?
Kommer mina klädbekymmer försvinna i takt med att kilona försvinner?
Jag har tyvärr exakt samma problem nu som för 13 kilo sen. Jag hade exakt samma problem när jag vägde 20 kilo mer än vad jag gör nu.
Så ne jag tror inte att mina klädproblem nånsin kommer att försvinna...
Ska jag alltså leva med dessa problem?

När ska jag få stå framför spegeln och tänka.. "Damn I´m hot!" ?

Men nu måste jag dyka in i min FORTFARANDE stökiga klädkammare för att hitta nått som känns relativt ok. Annars kommer jag missa bussen och då vet jag att Linda kommer att ge mig smisk.

Ha en trevlig lördagskväll alla! I know I will..

Inga kommentarer: