måndag 12 april 2010

Dag 1 v.15

Igår var jag bara hemma trots att solen sken. Tills klockan var halv åtta. Då gick jag hem till Malin.
Vi gick till Coop och handlade lite. Det var bakdax.
Vi bestämde oss för att vi skulle göra chokladmuffins med hallon och vitchoklad glasyr.
När allt var färdigbakat och skålarna slickade så kokade vi te satte oss framför TVn och mumsade i oss muffins.
Och fy fan vad goda dom var. Helt jävla perfekta. Ibland är det gott att va tjock. Inte smala Malin då utan jag.
Vi snackade en massa skit som tjejer alltid gör. Efter elva begav jag mig hemåt. In i duschen och ner i sängen.

Vaknade imorse en halvtimme efter att väckarklockan börjat ringa imorse. Snacka om att jag var trött.
Ögat kändes underligt och jag tittade mig i spegeln, och mkt riktigt, ögat var svullet. Mkt snyggt.
Började klä på mig och lite sånt där för att ta mig mot jobbet då jag känner en konstig känsla i nacken. Och ondare gjorde det hela tiden. Nackspärr!! GREAT!
Jaha så nu begav jag mig mot jobbet med ett svullet öga och helt sne i nacken. Såg ut som Quasimodo typ. Jävlans snyggt.
Kom till jobbet och fick veta att en hel avdelning saknade personal. Tur att vi har två bra fasta vikarier som känner barnen.
Ögat är inte lika svullet längre men nacken är fortfarande helt pajko.
Både våran thailändska kokerska och en unge har fått massera mig idag.
Snacka om att ungen vart glad när jag sa att han fick nypa och slå på frökens nacke. Jag sa åt honom att nypa hårdare då sa han lite tyst :" -Okej men jag slutar om du säger aj." Haha söt unge helt rädd att jag skulle ha ont.

Tog fem tåget hemåt. Fastnade i Sollentuna, var framme i Väsby tjugo i sex. Lång tågresa blev det.
Men solen sken så det kändes faktiskt inte som jordens undergång. Solen har riktigt häftiga krafter på mig.

Men jag är glad att denna dag snart är över. Hoppas att jag vaknar imorgon och att nacken mår bra.

Adjö sugiga måndag!

Inga kommentarer: