söndag 2 maj 2010

Valborgshelgen.

Jaha så var helgens slut väldigt nära.

I fredags så jobbade jag 7-11 och sen hem och packa det sista ta en snabbdusch, en powernap, mathandlande och sen iväg mot Norrtälje.
Jag, Jenny och Angelica kom dit runt kvart i fyra. Grabbarna hade redan vart där ett tag då.
Vi satt ute snackade en massa skit och drack alkohol.
Då dessa killar är ganska sjuka så vart det mkt skratt.
Senare grillade vi och snacka om att de vart gott. Grillat är ju godast.
Sen fortsatte vi drickat och efter ett tag gick det inte att sitta ute längre då kylan kom ikapp alkohol drickandet så vi flyttade in och fortsatte kvällen inne i värmen. Vi spelade spel oxå då jag hade med mig Våghals, och sen blev det några rundor "jag har aldrig". Och en del saker kom fram. Haha
Vissa incendenter väljer jag att censurera.

Vi lyckades hålla oss vakna till klockan sex på morgonen. Då hade jag sovit en kvart på 25 timmar, bra jobbat tycker jag. men fan vad trött jag var.
Och tom E lyckades hålla sig vaken så länge.

Jag vaknade skit kissnödig klockan åtta, kollade in i ena sovrummet där lampan lös och två däckade pojkar låg och hade däckat skavfötters. Det var en mkt kul syn.
Jag somnade om och vaknade runt nio igen av att killarna hade vaknat och det var SKITA varm i sovrummet. Vi insåg senare att elementet var på typ högsta volym. Svettigt och skönt.
Kände inte att de va nån idé att ens försöka somna om i denna värme så jag gick och la mig på soffan istället.
Vid elva tiden fick jag en cider ställd framför mig. Haha det var tydligen dax för mig att börja dricka. Äsch de e ju bara valborg en gång om året och då får man låtsas va ung.

Jenny var tokbakis heeeela dagen. Låg i sängen hela tiden. Vi skulle egentligen ha stannat till idag, men jenny sa att hon bara ville hem. Men efter ett tag så såg det ut som att Jenny aldrig skulle klara av att åka hem så jag började inse att jag skulle få stanna en natt till.
Angelica började planera att åka hem kommunalt då hon var tvungen att åka hem för att hon skulle jobba idag.
Vid sju så insåg jag att hem blire inte så de e lika bra att supa sig full med grabbarna som druckit konstant hela dagen. Jag taggade till dom med lite kortleksspelande. När Jenny klockan 19.41 öppnar dörren till sovrummet och säger att det är dax att åka.
Jag och Angelica flög upp ur soffan och packade ner alla saker och fem minuter senare satt vi i bilen. Stackars killarna som hade blivit taggade av mig som helt plötsligt drog.
Men men..

Var hemma runt nio, slängde mig i duschen, sminkade mig, fönande och plattade håret och begav mig hemåt Malin för lite vindrickande.
Efter elva gick vi till Hästen och drack lite cider och snackade skit med folket som var där.
Sen begav jag mig hemåt. Och det har nog aldrig vart så skönt att lägga sig i sin säng för att sova... Me love min säng!

Vaknade först av att jenny ringde imorse vid tio. Men orkade inte prata så mkt somnade om och vaknade vid tjugo i ett.
Satte igång en tvätt och fixade mig för att åka till Mormor och överaska henne då jag sagt att jag inte kunde komma på hennes födelsedag då jag egentligen skulle vart kvar i Norrtälje.

Snacka om chockad min när hon öppnade dörren, först tittade hon lite konstigt på mig innan hon fattade att det var jag då såg det ut som att hon vunnit en mille typ. Söt min mormor.

Nu sitter jag hemma i min soffa, nöjd efter en bra helg med mkt mkt skratt.

Nu ska jag ta en dusch och sen sova, imorrn blire ju jobb och första dagen på en ny lång vecka. Längtar redan till nästa helg!!

God Natt!

1 kommentar:

Jennööö sa...

Hahah alltså jag orkar inte med diiig!