söndag 23 maj 2010

Borta bra men hemma bäst!

Det är så skönt att komma hem. Även fast man bara vart borta en natt så är det underbart att komma hem och slänga sig i sin egna insuttna soffa.

Kom ut till landet med Tove och Sibel igår vid fyra tiden, solen sken och det var galet varmt på berget.
Mamma och pappa var där, dom verkade tycka det var lite mysigt att jag och Tove och den lilla hunden kom på besök.
Vi satte oss i solen och spelade kort med mamma.
Sen medans mamma och pappa fixade maten, grillat med potatis i ugn så gick jag, Tove och Sibel en promenad.
Jag fattar inte att jag inte är på landet oftare, skärgården är så jävla mysigt när det är bra väder.
Kändes skönt att inte behöva bry sig om maten utan att mamma och pappa fick pyssla om oss lite.
Efter maten tog vi fram TP och spelade medans pappa fixade efterrätt, äppelpaj med vaniljsås.
Jag var as kass på TP igår. Då frågorna även var från typ 70-talet gjorde inte det hela lättare.
Vi vaknade imorse av att regnet öste ner. Usch och fy.
Landet är skit trist när det är regn.
Så vi åt frukost och packade ihop våra saker och tog färjan hemåt redan tio över tolv.
Ganska surt då vi såg fram emot att ligga på berget och sola oss och titta på utsikten. Men men.. Det blir fler landet resor i sommar!

Så då var denna vita helg avklarad. Har faktiskt vart ganska skönt om jag ska va ärlig, men jag ser fram emot fest nästa helg.
Ser dock inte fram emot denna arbetsvecka... Imorgon är det planeringsdag vilket betyder att man ska sitta still på sitt arsle och lyssna i flera timmar, vilket jag inte är van vid.
Sen ska det vara trist väder denna vecka, och då är ju mitt jobb ganska trist ibland...
Ge mig sol! Jag saknar den redan!

Inga kommentarer: