söndag 16 maj 2010

En resa tillbaka i tiden...

Igår så begav sig jag och Jenny hemåt Thomas.
Det stod grilla och dricka lite alkohol på schemat.
Bara en massa grimsta grabbar och jag och jenny och sen även Malin.
Solen sken och värmde så vi satt ute på altanen och hängde. Det kändes som att INGET hade förändrats, som att det inte gått en dag sen vi gick på högstadiet.
Tio år har gått fort. Det har hänt mkt med alla men när vi satt där allihopa så drogs det samma slags skämt, samma människor höll låda, samma människor stod lite bakom, samma människor skrattade högt, precis som när vi satt på gårn, 14 år gamla. Those were the days!
Man har sina nya lite vuxnare liv men när man samlas sådär igen så hamnar man i samma gamla spår igen.
Men alkoholen flödade som aldrig förr tror jag. Tror ingen var lagom full, alla var FÖR fulla. Det kom och gick folk mest hela tiden.
Men vi hade hursomhelst riktigt kul. Det var nog längesen jag skrattade så mkt som jag gjorde igår. Dessa människor är ju så jävla sjuka. Skulle nog aldrig palla hänga med dom varje helg men nån gång ibland såhär är sjukt jävla kul.

När klockan närmade sig fyratiden var vi inte många kvar. Halv sex somnade jag på soffan. Vaknade klockan nio, huvudvärken var INTE att leka med. Fy i hela fan asså. Håll i hatten!
Fick skjuts hem vid tio vilket var riktigt skönt. Tog en dusch, ett glas oboy och sen kröp jag ner i min säng, den var underbart skön.
Fick sova till tolv då Malin ringde mig: -Anncharlotteee!! JAG HAR ÅNGEST!!?? Vad höll jag på med? Varför skulle jag prata med alla? Varför trodde jag att jag var 14 år igen???
Hahaha skönt att man inte var ensam med ångest iaf. Lugnade ner Malin genom att berätta att jag alltid är värst trots allt! Tyvärr....

Efter Malins samtal gick det inte att somna om igen. Bakfyllan verkar även va här för att stanna.
Ska snart bege mig hemåt min underbara familj där det vankas stek och potatisgratäng. Vore det inte för maten så skulle jag aldrig orka. Men just nu känns det som att jag skulle kunna döda för lagad mat.

Imorgon är långhelgen över och en ny hel lång arbetsvecka väntas. Men jag tror denna vecka kommer gå jävligt snabbt då vi har utställning på torsdag och hela veckan kommer det att planeras och fixas inför. Jag ska ha hand om ansiktsmålningen, ska bli skita skoj,


Och på tisdag ska jag tatuera mig för åttonde gången och mina kära systrar ska göra det för första. Kommer blir as bra!

Har iaf haft en riktigt kul helg.
Lite för mkt alkohol som vanligt men va fan jag är ung ju!

Nästa helg är jag gammal igen och ska fan köra en hederlig vit helg! Det är jag värd!

Tack och hej!

1 kommentar:

Unknown sa...

ALKIS VARNIG!! Men visst är det kul med gamla minnen....