fredag 21 maj 2010

Den längsta natten...

Gick och la mig igår då huvudvärken tog över mitt liv.
Men inte fan blev det bättre när jag låg i sängen... Somnade först i ungefär en kvart och vaknade då av att det kändes som att hela huvudet hade svällt upp som en ballong, det dunkade och dunkade. Lyckades ta mig till köket och hämta en värktablett, kröp sen ner i sängen igen och hoppades att den skulle börja värka snabbt. Gjorde den det? Neeej!
Sen låg jag stilla i min säng och stirrade i taket och var helt säker på att mitt huvud skulle explodera vilken sekund som helst.
Somnade till i kanske fem minuter och sen vaknade jag, var vaken i nån timme sen somnade jag i fem minuter och vaknade och sådär höll det på hela natten och när jag kollade på klockan och den var nästan halv sju så bestämde jag mig för att det inte skulle gå att ta sig upp till jobbet då min väckarklocka skulle ringa halv åtta.
Usch jag hatar verkligen att ringa och sjukanmäla mig, får så dåligt samvete för att det blir jobbigt för dom på jobbet, sen så hade vi en del att städa undan idag efter utställningen igår och om jag inte är där känns det som att det inte görs på rätt sätt...

Lyckades iaf somna vid klockan åtta imorse och vaknade vid elva. Tre timmars sömn känns riktigt bra efter den långa natten det var.
Nu känns tom huvudvärken mindre, men det känns som att den ligger och gömmer sig lite bara. Funderar på om jag ska åka ut till mamma och pappa på landet över helgen. Känns lockade faktiskt.

1 kommentar:

Klara. J sa...

Stackars Anncharlotte! Hoppas huvudet känns bättre nu i alla fall. Trevlig helg!