torsdag 20 maj 2010

The end of a long day!

Kom till jobbet klockan åtta, började med en gång att förebereda för dagens utställning.
Sen har jag vart igång hela dagen. Klockan fyra började utställningen och jag och Klara höll i ansiktsmålningen.
Från klockan fyra till klockan kvart över sex satt vi på små stolar i solen och målade barns ansikte. Barn efter barn fick sitt ansikte målat till diverse saker som vampyrer, fjärilar, döskallar och annat kul. Ingen paus. Chefen kom efter ett tag med saft för att vi inte skulle svimma där vi satt.
Men det var riktigt kul och tiden gick jätte fort.
Efteråt var det svårt att ställa sig upp, benen skakade och det var svårt att gå.
Fick med mig en påse bullar hem och fick skjuts av Klara den underbara till Häggvik station.
Nu har jag galen huvudvärk och tror att den kommer döda mig långsamt och plågsamt.
Kommer nog sova som en död i natt. Vill helst sova nu men de går ju tyvärr inte, men snart, snart då snarkar jag som en flodhäst.

Ser fram emot jobbet imorgon, sovmorgon och det är fredag, kan det bli bättre??

Nu orkar jag inte skriva mer då huvudvärken tar kål på mig.

Tack och hej förskolansdagpastej!

Inga kommentarer: