måndag 19 juli 2010

Söndagsmys.

Tog bussen vid fem hemåt mina föräldrar som flytt så långt dom kan från mig känns det som. Fast 40 minuters bussresa kändes inte så hemsk när man har näsan i en Twilightbok hela vägen.
Även den tio minuterspromenad som är från Kallhällsstation ner till Bolinders strand kunde jag inte släppa näsan ur boken.

Vi käkade middag ute på mammas och pappas balkong och sen hann vi även med en fika och jag och mamma pratade om allt mellan himmel och jord, ibland tror jag fan dom saknar mig och mitt snack. Måste va tyst sen jag flyttade hemifrån (för tre år sen)

Rensade deras kyl lite eftersom dom åker till Göteborg imorrn och mitt kylskåp ekar.

Pappa skjutsade sen hem mig och sen skjutsade han mig vidare hem till Jills mamma. Pappa höll på att bli knäpp på mig i bilen då jag plötsligt fick hundra frågor i huvudet vad som skulle hända om jag dog. Vart skulle jag begravas? Pappa berättade att vi har två familjegravar som man kan begravas i och att jag får bestämma själv. Jag sa att jag skulle fundera på saken och pappa sa att han inte ville prata om dethär mer. Vad ska man välja om man får välja? Mammas sidas familjegrav eller pappas sidas?

Jag och Jill kollade på Tv och på massa gamla kort på hennes data. Fan vad jag är ful och fet asså.

Vi bestämde oss för att vi drar ut till skärgårn imorrn. Sol och bad och lugn.
Kan va skönt att komma bort lite hemifrån om det bara är för en dag.

Men nu ska jag packa en liten väska med badkläder och sånt.


So long suckers!

Inga kommentarer: